FC Internazionale Milano è una realtà dinamica, i cui 113 anni di storia sono guidati nel futuro da un motore giovane e spinto all’innovazione. Il Club è alla costante ricerca di nuovi talenti che possano arricchire il team con forte spirito di adattamento e tanta volontà di mettersi in gioco. Per noi l’eccellenza della performance di squadra è al centro, sia in campo che fuori. Cerchiamo persone predisposte a lavorare in team e a saper fare squadra, che sappiano pensare fuori dagli schemi e uscire dalle loro zone di comfort.

I nostri team

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Il core business dell’azienda è rappresentato dall’attività “di campo”, che viene supportata dalle segreterie sportive, dai tecnici, dagli analisti dati e dagli staff medici. Questi team lavorano e collaborano ogni giorno per permettere alle squadre di raggiungere l’eccellenza della performance sportiva, dalle squadre giovanili, fino alla prima squadra. Determinazione, orientamento all’obbiettivo e flessibilità caratterizzano i gruppi di lavoro di questa area.
Il team Retail & Licesing si occupa del nostro merchandising, individuando i migliori produttori e licensee, per offrire ai tifosi prodotti sempre nuovi, posizionandoli sulle migliori piattaforme. Analizza il mercato e supervisiona l’iter di produzione, dal concept alla vendita. Conoscenza del target e delle piattaforme e capacità di project management sono i requisiti per svolgere al meglio queste attività.
L’Inter Media House si occupa di generare contenuti digitali sempre nuovi per raggiungere e intrattenere la fanbase del Club attraverso molteplici touch point, dalla Tv al sito web, fino a coprire le più innovative piattaforme social. È il motore dell’engagement con i nostri tifosi di tutto il mondo attraverso la narrazione del mondo Nerazzurro dentro e fuori dal campo. Apertura mentale e capacità di storytelling rappresentano questo team.
Il team Comunicazione è la nostra interfaccia con i media. Si occupa di gestire e veicolare i messaggi ufficiali del Club, tutelando l’immagine del club e la correttezza delle informazioni. Questo è il gruppo di lavoro che mantiene i rapporti con i mass media, una relazione costante, che viene alimentata con notizie provenienti sia dal campo che dall’area corporate. Strategia di comunicazione, curiosità e protezione sono le parole di questo team.
Il Dipartimento Finance gestisce e monitora tutte le attività amministrative e contabili della Società, garantendo gli adempimenti fiscali previsti e supervisionando i processi di budget e controllo di gestione. Il team Procurement & Logistics, si occupa della gestione del processo di acquisto di beni e servizi per tutte le funzioni. Precisione e attenzione al dettaglio sono le parole chiave di questi team.
Sono diverse le anime che compongono questo Dipartimento: il team Brand, dedicato allo sviluppo di strategie di posizionamento, il team B2C, volto alla gestione di progetti di intrattenimento rivolti al tifoso e il team B2B, il cui focus sono le attivazioni con i nostri Partner commerciali. Capacità interpersonali, creatività e doti analitiche sono le caratteristiche per lavorare in questo Dipartimento.
Il Dipartimento HR si occupa di tutti i processi che ruotano attorno alle persone: dalla talent acquisition al training, dall’amministrazione alla gestione del personale. Si assicura di integrare talenti, sviluppare le loro migliori qualità e farli crescere professionalmente. Il Dipartimento Legal garantisce il pieno rispetto della governance e della compliance in tutti i processi aziendali, supportando le funzioni corporate e quelle commerciali. Le parole chiave di questi due team sono l’attenzione al dettaglio ed alle relazioni interpersonali.
Il Dipartimento Commerciale assicura il raggiungimento di sempre più sfidanti obiettivi di crescita dei ricavi, sia per quanto riguarda le sponsorizzazioni che i ricavi da Stadio. Ricerca, sui più attivi mercati internazionali, partner commerciali che abbraccino i nostri valori. Con le attività connesse allo stadio, il Dipartimento è orientato ad offrire sempre più alti standard qualitativi e servizi d’eccellenza, volti a garantire un’esperienza indimenticabile per tifosi e Partner Hospitality. L’attitudine alla vendita e conoscenza del mercato di riferimento sono gli asset di questo team.
Il team IT assicura alla Società l’allineamento costante alle più moderne tecnologie, in un percorso continuo di digitalizzazione ed innovazione. Si occupa di garantire la sicurezza informatica e la protezione dei dati, assicurando performance e produttività di tutto il Club. Conoscenza tecnica e spirito di innovazione sono le parole chiave di questo gruppo di lavoro.
Questo team si occupa di organizzare l’evento partita, gestendone la sicurezza in collaborazione con le forze dell’ordine e gli organismi deputati, curando ogni aspetto organizzativo del “match-day” per garantire la miglior esperienza possibile ai tifosi. Spirito di iniziativa e precisione sono le parole chiave di questo team.
Questo team trasforma i dati in informazioni che possano permettere al Club di conoscere meglio i propri target di riferimento ed ampliare la fan base attraverso tutti i touch point del Club. Studiando e proponendo attivazioni innovative, crea e propone sempre nuove opportunità di fan engagement. Approccio analitico e spirito di innovazione sono le parole chiave di questo gruppo di lavoro.

Il nostro percorso di selezione

Il nostro percorso di selezione inizia con la tua registrazione al portale Lavora Con Noi e con la candidatura ad uno specifico annuncio o con la candidatura spontanea.

Tutti i cv ricevuti vengono letti ed analizzati dal Team HR e i profili in linea con le opportunità vengono convocati per un colloquio attitudinale ed un colloquio tecnico.

Oltre ad un primo colloquio finalizzato ad approfondire le soft skills, la motivazione a unirsi ai nostri team e la buona conoscenza della lingua inglese, il candidato potrebbe essere sottoposto ad un assessment, in base alla seniority e alla posizione per la quale si sta proponendo.

La successiva intervista tecnica, guidata dal Responsabile della Funzione, permetterà di indagare le competenze specialistiche proprie al dipartimento che si desidera integrare e si potrebbe essere sottoposti a speciali business case che permettono di mettersi in gioco su casi pratici, connessi alle future attività.

Concluso con successo il percorso di selezione, si riceverà un’offerta e si potrà dare inizio a un’avventura in Nerazzurro.
Se il tuo profilo non corrisponde alle posizioni aperte in questo momento e vuoi sottoporlo comunque alla nostra attenzione, procedi con la candidatura spontanea in vista di future opportunità.

Task:

The Salesforce Tech Specialist works on the discovery-to-delivery lifecycle of Salesforce implementations for new business projects, and on the maintenance of existing Salesforce-based business solutions to ensure the best value-for-the-money of those initiatives.
He/she has a deep understanding of native Salesforce features and functionality, as well as the ability to model a role hierarchy, a data model, and appropriate sharing mechanisms.
He/she also recommends improvements to the existing systems and business processes, so to chase the best operating efficiency and highest possible cost-effectiveness.
Scope will cover applications within Digital Marketing & Digital Commerce areas.

Responsabilità:

Main duties and responsibilities are the following:

  • Act as an IT Subject Matter Expert (SME) related to Marketing and Commercial.
  • Develop, build, nurture relationships with relevant Business teams.
  • Conduct business process review meetings.
  • Lead the evaluation of functional and technical requirements.
  • Perform gap analysis between Salesforce functionality and business requirements.
  • Write comprehensive design specifications, including functional specification, use cases, and user stories.
  • Create technical and functional documentation (such as solution design documents and technical design documents).
  • Identify and introduce process and technology opportunities.
  • Develop and execute testing plans, protocols, and verification for IT and Business processes.
  • Engage in multiple projects by working closely with Business Stakeholders and IT Operations team.

Profilo:

Main requirements are:

  • Very strong knowledge of Salesforce Marketing Cloud and Sales Cloud.
  • Previous experience in end-to-end implementation of SFDC CRM systems.
  • Experience in designing software components with a strong Service Oriented Architecture and integration background.
  • Working knowledge of Visualforce, APEX Classes, APEX Web Services, APEX APIs, APEX Triggers, Flex, AppExchange deployment.
  • Ability to align business & system processes with no / low customizations.
  • Experience working with marketing and commercial processes.
  • Hands-on problem solver approach.
  • Strong customer service orientation.
  • Foundational understanding of IT workflow cycle.


Extra points may be recognized in case of:

  • Additional knowledge and understanding of Salesforce Solutions and Architectures of Service Cloud, Commerce Cloud or Community Cloud.
  • Additional experience in implementing an eCommerce solution.


Excellent writing skills, clear verbal communication skills, business acumen, critical thinking and team working attitudes will complete the profile.
A natural attitude to create and contribute to a positive work environment and a strong workplace culture is a must.

Qualifiche:

Qualifications include:

  • Master’s degree in Software Engineering, Computer Science, or other STEM courses.
  • At least 3 years of experience with Salesforce solutions.
  • Salesforce developer certification and/or Salesforce administrator certification.

Task:

The Personal Assistant supports his/her manager in all matters, provides him/her with the highest level of executive and operative assistance on the day-to-day personal sphere activities and needs, and ensure the corporate side of the manager’s needs and activities within the department is run smoothly.

Responsabilità:

Main duties and responsibilities are the following: 

    Providing a bridge for smooth communication between his/her manager and the team with other internal departments, clients, suppliers and other stakeholders both at local and international level; maintain credibility, trust and advise towards all the staff. If needed, represent the manager by attending operative internal meetings on his/her behalf;

    Daily monitor calendar and correspondence and, when requested, handle them on behalf of the manager. Ongoing maintenance of his/her contacts and agenda.

    Prepare – and be able to suggest – agendas for meetings, assist the manager and provide him/her with adequate support in order to increase his availability for executive level responsibilities.

    Ensure documents and presentations translations.

    Liaise with internal and external stakeholders in order to secure appropriate signatures/approvals and track documents through the approval process. Ensure deadlines are respected and that every request is met in due time.

    Prepare and follow the Company’s reimbursements. when requested, provide all the documentation of the manager’s payments and arrange and handle all his/her travel needs.

    Handle at the highest professional level all the personal occurrences of the manager. Serve as a direct and trusted liaison for all matters pertaining his/her private needs.

Profilo:

Main requirements are: 

    Good knowledge of foreign language such as Chinese or Spanish

    Experience of minimum 4-5 years in a similar role, preferably within a fast paced international environment

    Efficient problem solver

    Able to recognize priorities

    Resistance to stress

    Flexibility

    Good communication skills

Qualifiche:

Qualifications include: 

    Native English speaker with full proficiency of Italian

    Degree or equivalent qualification

Task:

The IT Business Analyst - Corporate analyzes business and information requirements to design optimal systems solutions.

He/she backs business stakeholders in adopting, maintaining, and enhancing applications that support business processes whilst ensuring an optimal consistency with the overall architecture of the organization's information systems.

Scope will cover applications within all Corporate functions, with a specific focus on Finance, HR, Procurement & Logistics, Legal, and Workplace Collaboration.

Responsabilità:

Main duties and responsibilities are the following:

  • Act as an IT Subject Matter Expert (SME) related to Accounting, Finance, Invoicing, Procurement, HR, legal.
  • Develop, build, nurture relationships with relevant Corporate teams.
  • Establish formal communication channels through which Business Stakeholders can engage IT and IT can engage Business Stakeholders.
  • Partner with Business Stakeholders to identify, define, and prioritize opportunities with IT requirements.
  • Manage requests and projects identified through right workflows and/or governance bodies.
  • Identify and introduce process and technology opportunities.
  • Develop and maintain documentation related to IT and business processes, inclusive of As-Is processes, To-Be processes, and business requirements in support of process improvement.
  • Develop and execute testing plans, protocols, and verification for IT and Business processes.
  • Serves as a point of escalation for Business Stakeholders and IT Operations team to address technology and IT related issues with vendors.
  • Engage in multiple projects by working closely with Business Stakeholders and IT Operations team.

Profilo:

Main requirements are:

  • Previous experience in a similar role.
  • Previous experience in implementing ERP and HRMS systems.
  • A proven expertise with Microsoft Dynamics NAV solution.
  • A working knowledge of Office Automation & Collaboration tools (ie. O365).
  • Ability to align business & system processes with no / low customizations.
  • A working knowledge of data models analysis and of structured query languages.
  • Experience working with accounting and financial processes.
  • Experience working with HR & Payroll processes.
  • Hands-on problem solver approach.
  • Strong customer service orientation.
  • Foundational understanding of IT workflow cycle

 

Excellent writing skills, clear verbal communication skills, business acumen, critical thinking and team working attitudes will complete the profile.

Qualifiche:

Qualifications include:

  • University degree in Finance/Business Administration or in Software Engineering/Computer Science.
  • At least 3 years of experience with MS Dynamics NAV suite implementation and support.
  • Proficient in SQL, PL/SQL
  • Knowledge and familiarity in underlying ERP applications database architecture.
  • Knowledge of project and software development life cycle methodologies.

Task:

The Data Specialist works on all phases of the data lifecycle, facing complex projects and leveraging data engineering, data integration and data analysis skills to assist business stakeholder in all data valorization initiatives.

 

Responsabilità:

Main duties and responsibilities are:

  • Maintain and improve Company’s data architecture.
  • Maintain and improve existing data flows (serving business use cases).
  • Industrialize and optimize data retrieval and data ingestion processes from different sources (structured, semi-structured, unstructured).
  • Identify trends and patterns in data sets and develop algorithms to deduce actionable insights from raw data.
  • Develop dashboards, reports, and other visualizations solutions for the internal business stakeholders.
  • Ensure the conception to execution process for data projects in strict collaboration with the relevant business partners.

Profilo:

Main requirements are:

  • Previous experience in a similar role.
  • Coding experience (es. Python, Conda, Docker, Javam Javascript, Scala, …)
  • Experience in Database design and use (SQL, noSQL)
  • Good skills in analyzing and preparing data.
  • Ability to develop statistical and machine learning models (es. PyTorch, Fast.ai, scikit-learn, Pandas).
  • Good understanding of models’ results and performances.

 

Extra points may be recognized in case of knowledges of the following topics:

  • Sports Data Management (with a preference for football performance analysis).
  • Integration tools.
  • Stream Processing platforms (es. Kafka, Talend, Mulesoft, …).
  • Data Warehouse design.
  • Big Data.

 

Good communication, business acumen, critical thinking and team working attitudes will complete the profile.

Qualifiche:

  • Bachelor or Master’s degree in Software Engineering, Computer Science, or other STEM courses.
  • At least 3 years of experience in a similar role.
  • A proven track record of experiences with main data technology stacks (adhoop, Amazon EMR, Azure Datalake, Snowflake, Cloudera, …).